Dagarna innan jul..

Hej hej
Uppvisningen gick jätte bra! :)
Det var också jätte roligt att vara dans lärare på en skola som jag och Malin var på under dagen innan jag skulle till uppvisningen. Så jag fick mycket träning den 16:e!

På Freadgen så åkte jag och Della och Emilia och Rickard till kupolen och shoppade julklappar. Jag, Della och Emilia har en liten jul tradition där vi åker dit sen så delar vi upp oss och köper en varsin julklapp till varandra. Sen så öppnar vi dom på vägen hem.
Till Della så köpte jag ett diadem med nitar på, och till Emilia köpte jag 3 par örhängen och hårnålar.
Av Della fick jag boken Genom dina ögon (The Host) som Stephenie Meyer har skrivit (under bilden kommer lite fakta om boken), och av Emilia fick jag en mascara.

På lördagen så var jag på fest hemma hos Jonas med några från laget + några till, och efter det så drog vi ut. Sen bar det av hem till Oscar där jag och Erica sov över.

Dagen efter så åkte vi upp till våran tränare (Lillan) och åt gröt och umgicks, och senare på kvällen så hade vi träning.

Igår så ringde jag till arbetsförmedlingen för att berätta hur det har gått för mig med jobb sökandet. Jag var också hundvakt, och det var jag även idag med. Men idag har jag även varit ganska effektiv och tagit mig tid åt att julstäda + att jag har tvättat.

Jorden har invaderats av en ras som tar över människornas sinnen medan de lämnar kroppen intakt och större delen av mänskligheten har dukat under. Men Melanie Stryder vägrar att tyna bort och låta en själ ta över hennes kropp. Även om Vandraren har det största greppet om hennes kropp så kan hon tänka och kommunicera med själen som Vandrarens art kallas.

Vandraren, en av de invaderande Själarna som har tilldelats Melanies kropp, har hela tiden varit medveten om hur plågsamt det skulle vara att ta över en människas kropp: de överväldigande känslorna, de allt för tydliga minnena. Men det finns en svårighet som Vandraren inte har väntat sig att den tidigare ägaren av kroppen vägrar att ge sig av och överlämna kroppen till henne. Melanie fyller Vandrarens sinne med bilder av Jared och Jamie, mannen hon älskar och hennes lillebror som hittills lyckats hålla sig gömda. Det är omöjligt för Vandraren att skilja på sina och Melanies känslor och snart åtrår hon en man hon aldrig mött och älskar hennes värdkropps bror. Hotet från de andra Själarna gör Vandraren och Melanie till ovilliga allierade och tillsammans ger de sig av för att finna Jared och Jamie, vilket resulterar i en hård kamp där Vandraren står i centrum, som en ensam själ som har lämnat sitt samhälle för en oviss framtid bland riktiga människor, med dom få människor som finns kvar.

(Texten är tagen från wikipedia!)


Kommentarer
Postat av: ♥ Mallan Brallan ♥

oh, jag läser också den där boken :D



svar: ja, eller hur, då beskrivs allt bättre, speciellt Bellas och Jacobs båda kyssar, hihi :D

2010-12-21 @ 22:01:20
URL: http://mallanbrallans.blogg.se/
Postat av: Evelin

Tack! :D

2010-12-21 @ 22:12:04
URL: http://theblindside.blogg.se/
Postat av: ♥ Mallan Brallan ♥

svar: till 7 kapitlet tror jag, du då? :)

de fjärde och tredje, du då? :D

2010-12-21 @ 22:13:30
URL: http://mallanbrallans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0