R.I.P Gammelfarmor

hej hej
jag har inte mått så bra nu, så det är en av anledningarna till att jag inte har bloggat.
Min gammelfarmor dog i onsdags, och jag har haft såna skuldkänslor över att jag inte gick och såg henne en sista gång innan hon ska begravas. Men jag kände att jag inte skulle klara av att titta på en död släkting. Vi har inte haft sån bra kontakt under min uppväxt. Men jag har väl träffat henne lite då och då. Men det ändrar inte saken att jag kommer att sakna henne jätte mycket! Men jag antar att det här är en av de bästa sakerna som kunnat hända henne, med tanke på att hon var gammal och hade lite alzaimers och hon visste om att hon hade glömt bort sina barn och sina barnbarn osv. Trots att jag inte är religös så vill jag ändå tänka att hon har kommit till en mycket bättre plats där hon får träffa sin man och hennes föräldrar igen och där hon kan vara ung och frisk och inte behöva oroa sig nått mer!

R.I.P Svea Svensson, hoppas att du har det bra vart du nu än befinner dig! <3

Nu till något lite mer komiskt om man nu kan kalla det för det. Ni kommer antagligen tycka att det är jätte komiskt men ni är nog glada att det inte hände er!
Igår så skulle jag gå över till min mamma för att hämta ett papper om en sak, så jag tänkte att det är ju bara några centimeter till deras dörr från våran så jag gick dit utan nyckel och lämnade våran dörr öppen. Precis när jag ska resa mig för att gå in till oss så kommer min syster och säger: - Tanja snälla säg att du har nyckeln in!?, och jag sa som det var att jag inte hade nyckeln in för jag skulle bara hämta papperet. Då säger hon att hon har låst ut oss!!!!! Det kostar ca 700 kr att få en nyckel så sent på kvällen så vi satt och försökte komma på vad vi skulle kunna göra för att inte behöva ringa och fixa en ny nyckel. Efter ett tags tänketid så kom vi på att vi kunde gå runt lägenheten och försöka klättra in via balkongvägen, när vi kom ut så märkte vi att det var lite högre upp än vad vi hade väntat oss. Men då kom Tomas ut och det slutade med att jag fick först klättra upp på hans axlar och sedan ställa mig i hans händer och han fick pressa upp mig tillräckligt långt för att jag skulle kunna få tag i den övre kanten av balkongräcket och sedan häva mig upp. När jag väl kom upp på balkongen så märkte jag att vi bara hade ett hantag på insidan av balkongdörren till lägenheten och inget på utsidan. Så det var bara för mig att klättra ner igen! När vi kom in till mamma och Tomas igen så ringde tomas till hyresvärden och han sa att han skulle komma och öppna åt oss gratis men att det får vara den första och sista gången han gör det. Så efter ett tag så dök han upp och öppnade dörren åt oss så vi fick gå in och göra det vi skulle göra. Så nu har vi lärt oss att inte gå utanför lägenheten utan nycklarna för man vet aldrig vad den andra hittar på! Så slutet gott allting gott eller hur man nu säger! :)

Kommentarer
Postat av: pauli♥

jo men min dag har också varit helt okej :)

ska du hitta på ikv då?

kram

2010-10-22 @ 17:09:52
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

jag var med i GCG Troublemakers!

2010-10-24 @ 11:42:27
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: t h a i p i n n e n ♥

sv; nu är den nya dasignen uppe efter att den förra krascha i fredags, kommentera gärna vad du tycker om den !:D

2010-10-24 @ 19:55:42
URL: http://thaipinnen.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

sv: kommer inte riktigt ihåg vad vi skrivit om :P

hoppas allt ära bra med dej, trots allt :(

kram

2010-11-13 @ 17:54:34
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0