nytt år nya möjligheter!

Hej hej! som det står i rubriken så är vi inne på ett nytt år! jag vet att det är rätt så sent att påpeka det! Men men så kan det bli! Undra vad man hittar på för tokigheter detta år då! jag tänkte skriva upp några av mina roliga minnen från det gångna året! så here it goes! ;)
Tanjas år 2011:
Min kompis (Emilia) fyllde 18 så det firade vi med att dra ut på krogen! Något som hon inte har gjort innan! :P
Jag tävlade med cheerleadingen i DM som var i Huddiksvall och vi kom på en välförtjänt 3:e plats och kvalade vidare till RM som jag inte var med och tävlade i för jag hade inte någon ork till det!
påsk firade vi som vanligt hos mormor och morfar! Barnen satt och ritade påsk kort och så åt man godis så det kändes som man skulle spricka! jag tycker att detta är en rolig sak eftersom jag inte träffar mina morföräldrar speciellt ofta jag fick även chansen att träffa mina söta små kusiner och min moster! :)
Peace and Love! kan summeras me orden jobba som vakt i 2 dagar, många bra band som t ex Jimmy Eat World, Deamau5, Volbeat, 30 seconds to mars mf. Och självklart kompisar och massor med människor, alkohol och tältning på vanliga campingen! Enda nackdelen med p&l var att Malin blev dålig och åkte hem! :/
Roadtrip med Emilia och Tina. Först åkte jag och Tina till Skövde för att hämta Emilia sedan åkte vi vidare till gränna där dom tillverkar polkagrisar! ;P vi shoppade några stycken sen så åkte vi till campingen där vi skulle tälta. Tältet saknade regnskydd så vi fick tillverka ett egat regnskydd med sopsäckar och eltejp! xD skit snyggt blev det! Efter gränna så åkte vi till, jönköping och Helsingborg! I Helsingborg så fick vi sova hos en kompis till Tina som har varit tillsammans med Emilias pappa. Vi åt pizza och snackade och senare på kvällen så drack vi lite och skulle ut. Vi åkte taxi till ett ställe nera vid hamnen men det visade sig vara stängt så vi fick springa 4 tjejer med 2 paraplyn i spöregn till närmsta krog som hade uppet och då blev det Gizmo! Vi hade jätte trevligt och satt och snackade och drack mer och började prata med lite randoms! när det stängde så tog vi oss en promenad hem för det hade slutat regna. Dagen efter så åkte vi färjan över till Danmark och kollade runt i lite butiker. Jag och Emilia handlade lite alkohol eftersom det är lagligt att handla innan man har fyllt 20 där! Fast visst det kändes lite ovärt med tanke på att det bara var 2 månader kvar innan jag skulle fylla just 20. Vi tillbringade en stor del av dagen där sen så tog vi färjan tillbaka till Helsingborg för det var dags att dra vidare på vår lilla roadtrip! Jag minns att vi skulle någonstans men att vi åkte vilse och var tvungna att ringa folk som kunde kolla upp vägen till oss men jag kommer inte ihåg vart det var vi skulle. Men vi sov iaf där när vi väl hittade dit. Sen åkte vi till Enköping och träffade några av Emilias vänner och umgicks med dom ett bra tag sen var det dags att resa vidare hem.
I september fyllde jag 20 år och firade först med tårta och fika med min släkt och senare på kvällen drog jag ut på karaoke. Min mamma fick alla på krogen att ställa sig upp och sjunga för mig (PINSAMT!) och jag fick en gratis drink av han som äger stället. Sen blev det lite mer dricka och lite mer sen så kommer man inte ihåg så mycket mer från den kvällen. Men jag har fått höra att jag försökte brottas med en killkompis utanför krogen och jag förlorade rejält!
Jag fick jobb som black jack dealer och blev utbildad till det! synd bara att krogen jag jobbade på lades ner så nu måste jag åka ca 4 mil för att jobba..Innan var det gångavstånd! Men men här ska inte klagas jag fick JOBB!! :D
Jag har också lärt känna nya människor. Men dom som fortfarande finns kvar är Emelie som för närvarande bor här, Patrik, Fredrik, Louissa, Vera och Jennie.
Nyår var galet! jag var på en fest med min syster, Emelie, Emilia, Vera och en massa fler folk! Vi var hemma hos en kompis till oss. efter vi hade festat där så drog de flesta upp på stan för att kolla på fyverkerier och träffa fler folk. Sen drog vi hem till vår kompis (Janne) igen och fortsatte festandet! Senare drog jag, Emilia, min syster och Vera vidare till en annan fest sen kommer jag inte ihåg så mycket mer. Dagen efter vaknade jag upp jätte bakfull och hade en cigarr i jackfickan så hela min jacka stank cigarr!! ush! Men kul hade jag iaf och det är ju trots allt det som räknas! :)
Det har varit mycket festande och mycket killar också men jag har bestämt mig fr att det ska bli ändring med det detta år! Jag ska ha ett verkligt intresse för någon innan jag pussas osv. (jag har dock inte legat runt som det kanske låter som! jag låg inte med en enda!)
En mindre rolig sak jag började med förra året var att röka! men ett av mina nyårs löften är att sluta med det!
så det var ett snabbt utdrag från det jag tyckte var roligast förra året! Jag hoppas att detta år ska bli minst lika roligt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0