Raggnings repliker - vet du vad det vackraste med dina ögon är?, nä?, det är att när jag tittar väldigt nära så kan jag se mig själv i dom ;)

Jag har setat och funderat ett tag nu på olika raggnings repliker som man brukar höra ibland när man är ute och festar..

Jag träffade en kille i lördags. Vi hade väldigt mycket ögonkontakt i början och sen kom han och hans kompis (som jag för övrigt kände när jag var mycket mindre!) fram, och killen som jag hade "spanat in" säger: du heter Sandra va? och jag säger: nä? och då säger han att jag tydligen är jätte lik en som heter Sandra, och då säger kompisen men det är ju du Tanja det var länge sen!. Så pratar vi ett tag till och så frågar dom ifall vi ska dansa någonting senare och ifall vi ska det så kan vi ju leta reda på dom. Så lite senare så går vi i alla fall för att lyssna på bandet som spelade och så ser vi att dom dansar en bit bort men vi väljer att inte gå dit direkt . Men efter ett tag så kom dom fram till oss och började dansa (fast nu var det den "snygga som jag spana in" och en annan kompis till honom som började dansa med oss och så fortsatte natten tills vi skulle dra hem.

Jag pratade några dagar efteråt om den kvällen med en kill kompis till mig och så frågade jag om han visste någon som hette Sandra som såg ut som mig och då säger han att det där med att säga: du heter Sandra va? är en av de vanligaste raggnings replikerna som finnsför det gör att man startar en konversation med personen som man har frågat!.

Vad tror ni om det tror ni att det är en raggnings replik? vad säger ni killar som läser det här?

För jag skulle jätte gärna vilja veta det eftersom jag blev intresserad av honom lite, och när vi dansade så började hans kompis att dansa med mig. Då sa han (den snygga) till min kompis: jaha min kompis började dansa med henne, då får väl jag ta och dansa med dig då!. 

Men här kommer några exempel på raggnings repliker:
(de flesta av replikerna kommer ifrån: www.raggningsrepliker.se

1. Ursäkta, men kan du säga åt dina tuttar att sluta titta på mig?

2. Det krävs 134 minuter aktivt sex för att förbränna alla kalorier från en chipspåse. Jag har precis ätit 5 påsar, vad gör du ikväll?!

3. Tänk om livet va ett spel å du va tärningen. Då skulle jag pussa på dig för tur, rulla dig på bordet å hoppas på sex.

4. Om det hade varit krimminellt att vara snygg, hede du fått livstid!

5. Ursäkta, jag har tappat bort min nalle, kan jag få krama om dig istället?

6. Skulle jag kunna få låna din mobil? jag lovade att ringa mamma när jag blivit kär.

7. Inte titta bara röra! ;)

8. Vad gör en sån fin flicka som du i min snuskiga fantasi?

9. Ja du är inte ful i alla fall ska vi hångla? ( jag har varit med om den!)( jag svarade med att gå där ifrån!)

10. Om kärlek vore tid skulle jag ge dig en evighet!

Har ni fått några raggnings repliker riktade mot er?, i sånna fall vad för några?
Har ni några fler försklag på raggnings repliker?
tycker ni att det funkar med olika raggnings repliker?  


Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

sv: Tack :D

2010-05-22 @ 21:21:53
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: amanda

Javisst! vad har du gjort idag då? :)

2010-05-22 @ 21:36:55
URL: http://aamannnnda.blogg.se/
Postat av: amanda

Okej mysigt!

jag har varit och shoppat hela dagen, sen varit ute i solen och träffat lite folk :)

2010-05-22 @ 21:53:07
URL: http://aamannnnda.blogg.se/
Postat av: matilda

Tack :)

2010-05-22 @ 22:23:27
URL: http://matildaperssson.blogg.se/
Postat av: amanda

ja jag förstår att du är shoppingsugen! det är så himla roligt att shoppa! :D

vad har du tänkt dej för klänning då ? :)

2010-05-22 @ 22:29:00
URL: http://aamannnnda.blogg.se/
Postat av: E M M A

sv: Skönt :)

vad gör du då?

2010-05-22 @ 23:10:10
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: awwiee

jaha oki segt^^

2010-05-23 @ 02:46:32
URL: http://duhittahit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0