Fredag =Regn -Körkorts teori -Jobbcoach

Fy vad jag inte tycker om när det regnar!
Idag har jag i alla fall setat ca 2 timmar på körskolan och pluggat teori på datorn. Sen efter det så åkte jag till Avesta för att träffa min jobbcoach. Men jag kom in till Avesta 1 ½ timme innan det var dags för mötet, så jag satte mig inne på biblioteket och pluggade vidare i körkortsboken tills det var dags att gå och träffa honom. Han var jätte trevlig och vi kom fram till mycket på bara 1 timme. Efter mötet så fick jag även skjuts hem av honom. Nästa möte som vi ska ha är på tisdag och då ska vi sätta igång på riktigt.

För er som inte vet vad en jobbcoach är, så är det en person som lär en hur man ska gå till väga för att söka jobb, och även med hur man hittar jobb. Dom hjälper en med CV och praktiskt taget så hjälper dom dig att utvecklas och lära dig mer om jobbsökningar. Slutmålet är olika beroende på vad man som person vill ha ut av att ha en jobbcoach. Dom lägger upp en individuell handlingsplan som man tillsammans med dom följer under 3 månader och när dom 3 månaderna är slut så har man antingen redan fått jobb eller så är man på god väg och man vet hur man ska ta och söka för att ha största möjliga chans att lyckas få ett jobb. (man får 1 jobbcoach som man går hos!) 

Men nu tycker jag att jag förtjänar lite vila! Så jag ska lägga mig i sängen med min choklad och min läsk och kolla på en film :) så ni får ha det så bra!

Vad har ni haft för er idag då?  


Kommentarer
Postat av: ♥ Viki ♥

Är det en text till en låt på bilden? :)

Sv, Jo det är bara bra! :)

Gissa vad jag har lärt mig på keyboard! stolt min

Hihi :D

Kram!

2010-09-17 @ 17:17:27
URL: http://vikisblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

gillar inte heller regn :< men det får man väl börja vänja sig vid nu när det är höst, wää.

2010-09-17 @ 17:24:48
URL: http://isabellahz.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: hihi jo allt är bra :D sj då?

2010-09-17 @ 19:04:45
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: emelie

mindre bra med mig! vad gör du då?

2010-09-18 @ 21:46:06
URL: http://bookofems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0